10 Ιαν 2012

Ποιος είσαι εσύ που θα με κρίνεις;


Δυσκολεύεσαι πολύ να δεχθείς μια κριτική για την απόδοση ή τη συμπεριφορά σου; Μήπως αντιδράς απότομα και άσχημα; Πιστεύεις πως όταν κάποιος σε κρίνει στόχος του είναι να σε μειώσει και να σε προσβάλλει;

Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Υπάρχουν δύο ειδών κριτικές: οι καλοπροαίρετες και οι κακοπροαίρετες. Την κακοπροαίρετη κριτική μην την παίρνεις προσωπικά. Κίνητρό της είναι να πληγώσει και να προσβάλλει και την κάνει κάποιος που έχει την ανάγκη να νιώσει ανώτερος ή επειδή ζηλεύει. Γι’ αυτό απλά αγνόησέ την και μην πέφτεις στο επίπεδο του άλλου με το να αντιδράσεις. 
Την καλοπροαίρετη κριτική, ωστόσο, να την τιμήσεις. Την κάνει κάποιος που νοιάζεται για σένα (κάποιος από την οικογένεια, φίλος, συνεργάτης ή προϊστάμενος) και έχει σκοπό να σε βοηθήσει να βελτιωθείς και να εξελιχθείς. Όσο δύσκολο κι αν σου είναι να ακούς να σε κρίνουν, μάζεψε την περηφάνια σου και άκου με προσοχή τι έχει να σου πει. Λάβε σοβαρά υπόψιν τις παρατηρήσεις και τις προτάσεις του και ευχαρίστησέ τον ειλικρινά για το νοιάξιμό του. Γιατί, για να αφιερώσει κάποιος χρόνο και ενέργεια για να σου κάνει μια καλοπροαίρετη κριτική, σημαίνει πως νοιάζεται.
Φέρσου, λοιπόν, έξυπνα και ώριμα. Παραδέχομαι πως η κριτική είναι δύσκολη να την χειριστείς. Αν την χρησιμοποιήσεις, όμως, για να βελτιωθείς, θα βγεις κερδισμένος. 

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More