23 Οκτ 2011

Ανέλαβε την ευθύνη σου, ανέλαβε τη δύναμή σου!


Αποφεύγουμε να αναλάβουμε τις ευθύνες μας. Όταν κάτι πάει στραβά ψάχνουμε τριγύρω για να ρίξουμε κάπου την ευθύνη: σε κάποιον άνθρωπο, στην κοινωνία, στην κακιά στιγμή. Εμείς ποτέ δε φταίμε. Το βρίσκουμε πιο εύκολο να κρυβόμαστε πίσω από την κριτική και την κατηγόρια. Άλλωστε, αναλαμβάνω την ευθύνη σημαίνει ανασκουμπώνομαι και πιάνω δουλειά για να αλλάξω εμένα και το περιβάλλον μου. Κι αυτό, όπως και να ‘χει, μας ξεβολεύει.
Ωστόσο, όταν δεν αναλαμβάνεις την ευθύνη για τα πράγματα που συμβαίνουν γύρω σου, μην αυταπατάσαι: δε γλυτώνεις από πόνο. Το μόνο που καταφέρνεις είναι να παραδίδεις τη δύναμή σου στους άλλους. Γενικά, αποδέχεσαι πως όλοι αυτοί οι εξωτερικοί παράγοντες κρατούν τον έλεγχο της ζωής σου ενώ εσύ είσαι απλά έρμαιο. Μα πώς το επιτρέπεις αυτό στον εαυτό σου; Πάρε την ευθύνη για όσα σου συμβαίνουν - μόνο έτσι θα έχεις τη δύναμη να τα αλλάξεις προς την κατεύθυνση που εσύ επιθυμείς.


Ν’ αγαπάς την ευθύνη. Να λες εγώ, εγώ μονάχος μου θα σώσω τον κόσμο.
Αν χαθεί, εγώ θα φταίω. (Ν. Καζαντζάκης)

Twitter Delicious Facebook Digg Stumbleupon Favorites More